Tallers organitzats per MESDI

En el que portem d'aquest mes de març, l'associació MESDI ha portat a terme dos tallers.

TALLER D’ADOBE AFTER EFFECTS BY MESDI (07/03/2019)

Continuant amb la sèrie de tallers d'Adobe, en aquesta ocasió s'ha realitzat una introducció a After Effects, un programa que està destinat a l'edició i muntatge de vídeos, sent aquest realment diferent de la resta de programes fins ara presentats, a causa de les seves eines i formats diferents. No obstant això, amb la presentació introductòria i la guia que havia preparat el ponent, va permetre que tots poguessin aprendre a utilitzar aquest programa pas per pas sense cap mena de dificultat.
Finalment els assistents van crear un petit curtmetratge animat amb ajuda de les eines anteriorment presentades, permetent que cadascun desenvolupés lliurement la seva creativitat.
Si bé és cert que per als estudiants de disseny i enginyeria poden veure el programa After Effects de manera poc rellevant en un principi, resulta una eina de gran ajuda a l'hora de vendre les seves idees i projectes en un futur no gaire llunyà. Arribar conèixer aquestes eines que no estan necessàriament lligades a les respectives carreres pot arribar a ser l’extra que els diferenciï com a futurs professionals.

TALLER DE KEYSHOT BY MESDI (14/03/2019)

El passat 14 de març, es va dur a terme un taller MESDI sobre el programari Keyshot. Un cop més, l'assistència al taller va ser superior a l'esperada i tot i els problemes tècnics que es van patir al principi, el taller es va poder executar amb èxit.
Pel que fa al desenvolupament del taller, aquest cop es va donar un model predeterminat creat per l'instructor del taller que consistia en una sabatilla esportiva d'una coneguda marca. Durant aquest es va ensenyar des de la col·locació de materials predefinits en les diferents capes, fins a la creació de materials i textures pròpies, passant per la luminescència o els efectes mecanitzats.
Avui dia es patent la cada cop major versatilitat del renders, tant per veure com seran els acabats abans de portar a prototipar un producte com per a la venda i cerca d'inversors abans de tirar una idea endavant, entre moltes d'altres facultats, és per això que com a estudiants d'enginyeria es considera vital dominar aquest camp amb un bon programa, doncs la majoria de programes de modelatge no tenen renderitzadors de qualitat i tampoc s'ensenya a les aules. Ara això ja és possible gràcies a MESDI.