Certificació de qualificació energètica de l'edifici VGA de l'EPSEVG (2019)

El dia 5 de juny va ser el dia del medi ambient i a la UPC hem aprofitat per a difondre diferents dades relacionades amb la sostenibilitat als nostres edificis i campus.

Sabies que el consum energètic de la UPC ha crescut un 21% els darrers 5 anys i que, en canvi, s'han reduït les emissions gràcies a la compra verda? Pots consultar les dades a l’Informe SIRENA 2018.

També pots consultar tots els indicadors de gestió sostenibilitat, amb dades sobre gestió de residus.

Al passadís de direcció, a l'edifici VGA, trobareu penjada una placa a amb els resultats de la certificació energètica de l’edifici VGA (Escola). En aquesta placa, a més de l’etiqueta amb la qualificació energètica, també podeu veure l’evolució del consum energètic de l’edifici.

El procés de certificació energètica és un tràmit obligatori i serveix per a avaluar el grau d’eficiència dels edificis a partir de l’estudi de la seva arquitectura, les instal·lacions de producció de climatització o la il·luminació. Aquestes certificacions s’han dut a terme amb la participació d’estudiants i professorat de la UPC, juntament amb el personal tècnic de la Universitat, en la certificació energètica dels edificis.

Els estudis realitzats serviran de base per a avançar cap als objectius que marquen les polítiques europees en l’àmbit de l’eficiència energètica i en l’estratègia anomenada edificis nearly Zero Energy Buildings (nZEB), és a dir, edificis amb consum energètic quasi nul, mitjançant mesures innovadores.

En aquesta línia, les principals actuacions que s’estan duent a terme durant aquest curs a nivell de Campus Vilanova són: la instal·lació de ventiladors de sostre a les aules de l’edifici VGB (Aulari), i el començament d’un estudi per a la instal·lació solar fotovoltaica a la coberta de l’edifici VGA (Escola).

Etiqueta certificació energètica