Implementació del conveni marc de col·laboració entre el Museu del Disseny de Barcelona i l'EPSEVG

S’ha promogut la posada en marxa del Conveni Marc de col·laboració entre el Museu del Disseny de Barcelona (MDB) a través de l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB), i la UPC-EPSEVG.

L’objecte del conveni és crear un marc genèric de col·laboració entre, d’una part, l’ICUB a través del MDB i, per l’altra la UPC a través de l’EPSEVG, per promoure diferents formats d’activitats educatives relacionades amb el disseny, la creativitat i la innovació: projectes de recerca comuns, col·laboracions amb els docents i també el préstec interbibliotecari, entre d’altres temes pertinents que pugui promoure cada una de les parts.

Algunes de les prestacions i compromisos que s’han subscrit són:

1. DIFUSIÓ RECÍPROCA DE LES ACTIVITATS

L’EPSEVG promourà a la seva comunitat educativa les activitats del MDB (exposicions, tallers, cicles de conferències,...) i de la mateixa manera el MDB haurà d’informar i compartir el seu programa d’activitats anualment. Per altra banda, el MDB es compromet a difondre les activitats de l’EPSEVG dins de les possibilitats dels seus mitjans habituals (web, blog, xarxes socials,...).

2. VISITA DE GRUP DOCENT

El MDB pot oferir visites gratuïtes a les exposicions permanents als estudiants de l’EPSEVG que desenvolupin treballs en relació al currículum escolar i visites gratuïtes a les exposicions temporals. Les visites docents s’han de formalitzar amb el servei de reserves del MDB, per a determinar el dia i l’hora de la visita. Caldrà tenir en compte que les visites guiades o tallers amb educadors del MDB tenen un cost afegit d’acord amb els preus vigents de l’ICUB.

3. DESCOMPTE EN EL PREU DE L’ENTRADA

El MDB ofereix als estudiants i al personal degudament acreditats de l’EPSEVG en concepte de promoció i com incentiu per l’afluència d’aquest sector de públic un descompte d’un 50% a l’entrada d’acord als preus vigents que li siguin d’aplicació.

4. CENTRE DE DOCUMENTACIÓ DEL MDB

S’especifiquen tres àrees de col·laboració entre el Centre de Documentació i la UPC -EPSEVG que el MDB es compromet a valorar anualment amb l’objectiu de millorar les ofertes i adequar-les a les necessitats de l’EPSEVG:

• Serveis complementaris del Centre de Documentació
  • Serveis de préstec interbibliotecari: Relació bilateral entre el Centre Documentació i la Biblioteca de la EPSEVG, amb accés a més de 60.000 documents del MDB.
  • Intercanvi de publicacions

5. CESSIÓ DE CONTINGUTS

Amb aquest conveni el MDB cedeix gratuïtament a l’EPSEVG: les imatges i continguts publicats als catàlegs i a la seva web, sempre que l’ús d’aquest material sigui per finalitats educatives i el MDB disposi d’aquests drets, tingui la capacitat de cedir-los, i siguin citats adequadament.

Aquest Conveni Marc tindrà una vigència fins el 20 de gener de 2022.