Conferència sobre '150 anys de la Taula Periòdica' a l'estudiantat de 3er i 4rt d'ESO de dos instituts de la comarca

Amb molta il·lusió la nostra Escola va rebre a alumnat de 3r i 4t d'ESO dels instituts F. X. Lluch i Rafecas de Vilanova i la Geltrú i Pla del Bosc de Canyelles, que va omplir completament la Sala d'Actes.

La conferència fou impartida per la professora del Departament d'Enginyeria Química, Emília Papiol, i va parlar del coneixement químic que es deriva de la Taula Periòdica just en l'any que es commemoren els 150 anys de la mateixa. Tot aquest coneixement ha estat possible gràcies als esforços de tants científics i científiques per organitzar els elements químics que es coneixien en la seva època. El recull dels avenços va ser liderat pel científic Dmitry Ivànovitx Mendeléiev, destacat químic rus, catedràtic de la Universitat Imperial de Sant Petersburg, que va ser el que el va ser famós per haver descobert la llei periòdica l'any 1869.

Classificà els elements químics en una taula periòdica molt propera a l'actual i sobretot, va poder predir les propietats d’altres elements que encara no s’havien descobert.
La conferència es va iniciar amb les idees més importants que porten a la relació entre element químic-àtom i taula periòdica-element-nombre atòmic-nombre protons. Es va continuar amb un assaig de laboratori sobre l’element químic vanadi, element metall de transició molt interessant de la taula periòdica perquè permet obtenir fàcilment altres espècies del vanadi amb diferents propietats (color, etc.).

Es va construir una taula periòdica fictícia ordenant l’alumnat de 3r i 4t de secundària. L’acte va finalitzar amb un vídeo inaugural dels 150 anys de la taula periòdica a càrrec de la Facultat de Química de la Universitat de Barcelona.