Projecte de Cooperaciķ sobre Portātils per educaciķ a Senegal i altres paīsos de l'Āfrica

L'EPSEVG s'adhereix a poder contribuir al projecte de Cooperació per proveir d'ordinadors portàtils funcionals i no utilitzats per ús a les escoles de Senegal i altres països de l'Àfrica.

Qualsevol PDI/PAS/Estudiant de l'EPSEVG podrà portar el portàtil que tingui els següents requisits tècnics a Serveis TIC (mireu de formatejar-ho). Allà el revisarem i ens posarem en contacte amb les associacions per a que puguin recollir el material. Gràcies.

Com van realitzant diferents projectes, si hi ha demanda, podrem anar recollint els equips de forma continua i lliurant-los cada cert temps.

Requisits tècnics:

- Funcionament correcte (que arrenqui)

- 750 MB de RAM

- Amb carregador.

- Si la bateria ja no funciona, no importa, funcionarà endollat.

Més informació sobre el projecte de Senegal:

Els voluntaris d'AUCOOP (Associació d'Estudiants Universitaris per a la Cooperació), finançada pel CCD (Centre de Cooperació per al Desenvolupament) de la UPC (Universitat Politècnica de Catalunya) ens hem aliat amb la ONG de salvament al Mediterrani Open Arms per recolzar un nou projecte d'empoderament de les comunitats de sortida de Senegal anomenat "Origen" ; en aquesta primera fase començaran per Dakar i Saint-Louis, Senegal.

Juntament amb organitzacions locals, Open Arms vol ser part d'un canvi positiu i constructiu, treballant per a:

1. Deconstruir l'imaginari sobre la migració a Europa, mitjançant la campanya d'informació i reflexió comunitària sobre les alternatives.
  2. Crear xarxes de col·laboració i treballar junt amb el sector privat per promoure l'ocupació local.
  3. Empoderar a la comunitat i els seus joves facilitant eines pedagògiques digitals i capacitació professional.

Per complir els objectius del projecte, AUCOOP proporcionarà assistència tècnica per equipar dues escoles locals amb un laboratori d'ordinadors on les comunitats puguin informar-se i rebre eines pedagògiques digitals.

Labdoo.org posa a disposició d'AUCOOP i Open Arms la seva xarxa humanitària, la plataforma, la logística per la recollida i sanejament d'ordinadors que durà a terme a escoles de Catalunya. Labdoo és una plataforma creada per catalans que fa arribar ordinadors portàtils carregats amb aplicacions educatives a escoles d'arreu del mon, sense cap cost econòmic ni mediambiental. Fins el moment Labdoo ha fet arribar portàtils a més de 1500 escoles en mes de 132 paîssos, arribant a més de mig milió de nens i nenes.

Fotos i informació de les escoles on aniran els teus portàtils aquí,

Edoovillage #1578 - Senegal, Grand Dakar: Origen Dunia Kato Open Arms AUCOOP

Edoovillage #1577 - Senegal, Saint-Louis: Origen DIADEM Open Arms AUCOOP