Xerrada a Vilafranca: Quč pot oferir la UPC als estudiants del territori?

Divendres 14 de desembre es va realitzar la xerrada “Què pot oferir la UPC als estudiants del territori?” a l’Estació Enològica de Vilafranca del Penedès, on van assistir els representants d’una dotzena de centres de secundària de Vilafranca.

La xerrada presentada per Joan Manel Montfort tinent d’alcalde de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic i Projecció Exterior, la va impartir en Xavier Roca, Director de l'ESEIAAT i delegat del rector pel Penedès, i va comptar amb el suport d’en Jaume Pérez, cap de la USIRE (Unitat de Suport Institucional i Relacions Externes) del Campus de Vilanova. La xerrada va ser una de les accions entre l’Ajuntament de Vilafranca i la Universitat Politècnica de Catalunya per tal d’incrementar vocacions tecnològiques al territori.

Entre d’altres, les accions que es poden concretar són:

• Setmana de la Ciència
  • Oferta tallers i conferències tecnològiques
  • Proves Cangur centralitzades a la Vegueria Penedès (UPC Vilanova)
  • Activitats, tallers, visites, exposicions, …
  • Campus tecnològics d’estiu
  • Programa pedagògic obert a tothom a través Fundació CIM-UPC
  • Tallers de fabricació Indústria 4.0 per a escoles d’ESO
  • Taller itinerant per diferents centres de secundària. Fundació CIM-UPC
  • Hackathon. Reptes de ciutat.
  • Possibilitat d’utilitzar espais UPC.

Algunes d’aquestes activitats com són:

• Visites al campus concertades.
  • Projecte STEAM a primària (Escola "La Cabana" a Les Cabanyes).
  • Convenis Andreu Nin (Vendrell) i Lluch i Rafeques (Vilanova). Es pot fer el mateix amb l’Alt Penedès (Centres de CFGS afins a les titulacions).
  • Formació en robòtica per professorat dels centres educatius de secundària amb robots mblock.
  • Col·laboracions per fer vídeos promocionals amb drons.
  • Setmana de la Ciència (Vilanova – Sitges).
  • Simposi dels treballs de recerca.
  • Proves Cangur.
  • Participació a les Fires de Maig de Vilafranca.

s'estan o es poden realitzar des del nostre Campus per tal d’incrementar el nombre d’estudiants de Vilafranca i els seus voltants que venen a estudiar a la nostra Escola.