Recomanacions TIC per a la docčncia en línia des de casa

Després d’unes setmanes d’haver iniciat la docència síncrona en línia s’han evidenciat dificultats tècniques puntuals en la connectivitat a la xarxa des de les llars, tant de l’estudiantat com del professorat. Amb l’objectiu de minimitzar aquestes dificultats, des de l’EPSEVG s’ha treballat en un document de recomanacions de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació. El resultat és el conjunt de recomanacions mínim que contempla les casuístiques més habituals en les dificultats d’accés a la xarxa. El document s’estructura en què cal tenir en compte abans, durant i després de les sessions docents en línia i s’ha redactat amb un llenguatge planer, per a facilitar la seva aplicació. En l’elaboració d’aquest document ha participat personal dels Serveis TIC de l’EPSEVG i del Departament d’Enginyeria Telemàtica.

1) Abans de les sessions en línia
    a) Al meu dispositiu
  •     Verifica la càrrega de la bateria.
  •     Verifica els perifèrics (càmera web, micròfon, ratolí, escàner, etc).
  •     Manté actualitzat el sistema, antivirus, etc.
  •     Sincronitza els fitxers al núvol.
  •     Crea un usuari específic per a estudiar.
  •     Allibera espai de memòria.
  •     Prova les apps a utilitzar.
   b) A la meva xarxa
  •     Verifica els dispositius de què disposes per accedir a Internet (router, telèfon mòbil, etc.)
  •     Verifica que t’hi pots connectar. Al router per cable Ethernet o WI-FI;  al telèfon per WI-FI o cable USB.
  •     Mesura la velocitat disponible en diferents espais de la llar(test).
2) Durant les sessions en línia

a) Al meu dispositiu
  •     Deshabilita serveis en segon pla.
  •     Tanca totes les apps innecessàries.
  •     Tanca les pestanyes i complements del navegador innecessaris.
  •     Desactiva la càmera web i/o el micròfon si no l’utilitzes.
  •     Utilitza l’administrador de tasques del dispositiu per identificar possibles problemes de rendiment.
    b) A la meva xarxa
  •      Avisa al teu entorn que limiti les activitats amb accés a Internet (canals de vídeo en línia, jocs en temps real, descàrregues de fitxers, etc).

3) Després de les sessions en línia

a) Al meu dispositiu
  •     Desa la feina realitzada.
  •     Tanca les sessions obertes als navegadors.

Document de recomanacions TIC