La professora Núria Salán, de l'ESEIAAT, presenta el programa 'L'enginy (in)visible' a Fibracat TV

La cadena Fibracat TV va estrenar el passat dimecres, 16 de setembre, el seu nou programa setmanal, L'enginy (in)visible).

La presentadora és la Núria Salán, professora de l’Escola Superior d’Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT) del campus de la UPC a Terrassa.
El programa reivindica el paper de la dona en el desenvolupament científic i tecnològic de la societat, al llarg de la història, tot posant èmfasi en les que han descobert o creat productes bàsics de la nostra vida quotidiana com la xeringa d'una mà o el sistema per desenvolupar el Wi-Fi. El programa s'emetrà cada dimecres a les 20.00 h.

A  més de presentar dones que han descobert o inventat productes bàsics en la nostra vida diària, també parlarà de dones que han liderat moviments o teories però que han tingut problemes per tenir reconeixement i que, fins i tot, en alguns casos, han passat desapercebudes pel sol fet de ser dones.
Segons Salán, “Avui dia la representació femenina a les enginyeries i les carreres tècniques s’estima al voltant del 30%, tenint en compte que el percentatge seria menor si es referís a càrrecs de responsabilitat dins les empreses del sector”. Això, explica, es deu a "la manca de referents i models per la poca visibilitat que han tingut les dones en el passat de la tecnologia i els estereotips socials i culturals".

Link al primer programa.