núm. 70 - Setmana del 19 d'octubre del 2009

Eleccions al Claustre Universitari 2009

Us recordem  que s'han publicat les candidatures definitives a les eleccions del Claustre 2009. Les podeu trobar al vestíbul de l'Escola o bé a http:\\seuelectronica.upc.edu/eleccions/claustre

D'altra banda, el dia 14 d'octubre es va iniciar la campanya electoral dels candidats, que finalitzarà el dia 20 d'octubre.

Així mateix, el dia 15 d'octubre es va obrir el període pel realitzar el vot anticipat, tant en paper com electrònicament, que finalitzarà el dia 20 d'octubre. Us adjuntem la normativa on es regula el vot anticipat:

“Les electores i els electors que preveuen la impossibilitat d’emetre el vot
presencialment, poden emetre’l pel procediment de vot anticipat, dins del
període previst al calendari.
 Si l’elector o l’electora figura en el cens d’un centre docent, un departament o
un institut universitari de recerca, el seu vot s’admet si l’ha lliurat, personalment
i en el termini previst a la convocatòria, al secretari acadèmic o la secretaria
acadèmica corresponent.
 La papereta s’ha de col·locar dins un sobre que facilita la Secretaria General a
les secretàries acadèmiques i els secretaris acadèmics. Aquest sobre, tancat,
que conté la papereta es diposita dins d’un altre sobre extern juntament amb
una fotocòpia del DNI o d’un altre document identificatiu. Una vegada tancat, al
dors d’aquest sobre extern han de figurar, de manera llegible, el nom i els
cognoms de l’elector o l’electora, el sector a què pertany i la signatura.”

Les properes dates electorals a tenir en compte són:

20 octubre: Final vot anticipat i fi campanya electoral
21 octubre: Dia de reflexió
22 octubre: Votacions de 10h a 18h

COST 541 9th Management Committee meeting

19 i 20 d’octubre de 2009 tindrà lloc a l’Aula Màster el 9th Management Committee meeting del grup europeu anomenat COST 541, del qual el Centre de Disseny d'Aliatges Lleugers i Tractaments de Superfície (CDAL) és membre.

El COST 541 és un grup de treball que engloba Universitats, Centres de Recerca i Empreses per tal desenvolupar un projecte comú. El COST 541 te com a principal objectiu el desenvolupament d’un procés de conformació d’acers en estat semi-sòlid que sigui aplicable a nivell industrial (Thixoforming). En el COST 541 hi participen centres del Regne Unit, França, Itàlia, Irlanda, Turquia, Bèlgica, Alemanya, Polònia, Xipre i Espanya.

Trobareu més informació al web: http://www.cost541.ulg.ac.be/index.html

Ajuts per a activitats de Recerca i Innovació Tecnològica

Us adjuntem un recull de les principals convocatòries estatals i catalanes d'ajuts públics per a activitats de R+D+I.

Ajuts R+D+I Octubre 2009

Taller de Refworks: els gestors de referències bibliogràfiques

El proper 29 d'octubre la Biblioteca , en col·laboració amb l'ICE, oferta una sessió de formació sobre el gestor de referències Refworks. El taller, que combinarà metodologies docents teòriques i pràctiques, està adreçat al professorat de la UPC. Els objectius de la sessió són els següents:

• Adquirir habilitats per gestionar bibliografies
  • Integrar els resultats de les cerques a diferents bases de dades en una mateixa eina
  • Crear bibliografies i citacions mitjançant aquets recurs
  • Compartir referències bibliogràfiques amb altres usuaris

Podeu inscriure-us mitjançant la web de l'ICE

Nou Secretari Acadèmic del Departament de Mecànica de Fluids a l’EPSEVG

Dijous 8 d'octubre de 2009 Jaume Miquel Masalles ha estat nomenat com a Secretari Acadèmic del Departament de Mecànica de Fluids a l'EPSEVG.

Loteria de Nadal

Un any més ha arribat la loteria de Nadal. Aquell que hi estigui interessat pot adquirir-la al Negociat d'Administració i Direcció de l'Escola, en participacions de 5€. La data límit per fer-ho serà  dilluns, 14 de desembre o fins esgotar existències.

Premio Fiapas 2010

La Confederación Española de familias de personas sordas fa pública la convocatòria Premio fiapas 2010 per les tasques d’investigació d’aplicació a l’àrea d’accessibilitat, relacionades amb la deficiència auditiva.

El termini de presentació de treballs finalitza el 30 de novembre de 2009.

Les bases de la convocatòria les podeu consultar a: http://www.fiapas.es/FIAPAS/premio_b.html

Exposició "Simone de Beauvoir, feminista i escriptora"

Del 19 al 30 d’octubre de 2009 al vestíbul de l'Escola comptarà amb l’exposició “Simone de Beauvoir, feminista i escriptora” , la qual coincideix amb el curs que s’impartirà al CUM sobre “Dones fent món: de Simone de Beauvoir a Fadela Amara, el món de les idees pròpies”, del 22 al 24 d’octubre de 2009.

L'exposició proposa fer un trajecte per la vida i l’obra de la filòsofa i escriptora Simone de Beauvoir, una dona que amb el seu enfrontament a les convencions dominants del seu temps va provocar debats apassionants que, encara avui, a cent anys del seu naixement, generen reflexions i polèmiques.

Campanya de donació de sang

Els centres hospitalaris de Catalunya realitzen cada dia un gran nombre d’atencions en les que la transfusió de sang és part imprescindible de l’assistència del malalt. La donació de sang és un acte voluntari i altruista, però imprescindible per poder accedir a una medecina d’alt nivell.

Dimarts, 20 d'octubre de 10h a 14h i de 17h a 20h, al vestíbul de l'Escola, el Centre de Transfusió i Banc de Teixits organitza una campanya de donació de sang.

* Si tens entre 18 i 65 anys
* Si peses més de 50 Kg
* Si fa més de dos mesos que no en dones

*** Vine i dóna'n una mica.