núm. 158 - Setmana del 3 octubre del 2011

S'atorguen les distincions als tres millors Projectes de Fi de Carrera del curs passat

Normandino Carreras, alumne de segon cicle d’enginyeria Automàtica i electrònica industrial, ha estat el guanyador de la desena edició del Concurs de Projectes de Fi de Carrera del Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú. Carreras ha centrat el seu treball en la programació del microprocessador Coldfire MCF54455 de Freescale per poder adquirir i tractar dades sísmiques. Un projecte innovador que, amb l’assessorament del professor Antoni Mànuel, li ha permès obtenir la màxima puntuació d’entre tots els treballs presentats.

Pel que fa el segon i el tercer premi, la novetat d’aquest any és que se’ls han adjudicat dos projectes elaborats en parella. Per una banda, el tàndem format per Marta Pérez i Ibtissam Rifi, estudiants d’enginyeria tècnica industrial especialitzada en Química industrial, ha aconseguit la segona millor valoració del jurat gràcies a un treball tutoritzat per Montserrat Ruiz i pensat per detectar i eliminar les fumonisines, un tipus de micotoxines habituals en alguns aliments.

Per l’altra, els germans Ivan i Gerard Masmitjà, alumnes d’enginyeria tècnica de telecomunicacions especialitzada en Sistemes electrònics, s’han fet amb el tercer i definitiu premi amb un treball basat en el desenvolupament d’un sistema de control per a un vehicle autònom submarí. En aquest cas, el projecte ha comptat amb el seguiment del professor Spartacus Gomàriz.

Més informació a http://www.epsevg.upc.edu/noticies-epsevg/1/2274

Nova oferta de cursos d'idiomes i competències comunicatives de l’SLT

El Servei de Llengües i Terminologia ha fet pública la programació de tardor, un paquet de més de 50 activitats formatives encaminades a l’aprenentatge d’idiomes i a la millora de les competències comunicatives i interculturals. Els cursos s’adrecen a tota la comunitat universitària i tenen reconeixement de crèdits per a l'estudiantat de grau i de primer i segon cicles. L’oferta, que és consultable per col·lectius, inclou cursos d’idiomes amb modalitat virtual per a tots els nivells d’anglès i català -i de nivell inicial de xinès-, així com cursos específics per preparar exàmens oficials d’anglès i català. També s’ofereixen sessions per comunicar i difondre la recerca en anglès i tallers per millorar la comunicació oral i escrita. A més, s’han programat activitats de pràctica informal d’anglès, així com un curs de cultura xinesa l’objectiu del qual és donar les pistes per relacionar-se amb les persones d’aquest país.

Més informació a www.upc.edu/slt/cursos/cursos-tardor-2011

Nous cursos d'anglès de l'ICE

L'ICE ha obert, des d'aquesta setmana, el període d'inscripció per a 3 cursos i 3 tallers sobre la docència en anglès.

Més informació a www.upc.edu/ice/lice-de-la-upc/secretaria-virtual/inscripcions-obertes

Segona edició d'aquest curs d'El cafè amb el director

Després de la bona experiència del mes passat, l'equip directiu de l'Escola ha programat un altra edició d'El cafè amb el director per aquest dijous, 6 d'octubre, de 12'30h a 13'30h, a l'aula AA207 (l'antiga A21). Com en l'altra ocasió, la trobada està adreçada a tot el PDI i el PAS, i servirà per recollir les inquietuds que preocupen la comunitat universitària del Campus.

Arriba la vacunació de la grip estacional

Tots els interessats en vacunar-se de la grip estacional han de comunicar-ho, abans del divendres 14 d'octubre, trucant al telèfon de la Unitat d'Administració i Direcció (67705) o enviant un correu electrònic a Odile Laguarda (odile.laguarda@upc.edu). Les vacunacions es faran el dijous 20 d'octubre de 10h a 13h a l'aula AA-207.

L'urbanisme en clau femenina, tema de debat a la UPC

La UPC acull, des d'avui dilluns i fins aquest dimecres, les jornades Estudis urbans, gènere i feminisme. El certamen està organitzat amb el suport de l'Oficina de Suport a la Igualtat d'oportunitats de la UPC i ha rebut una subvenció de l'Institut Català de les Dones. Els principals objectius del congrés són promoure l'intercanvi, el debat, la reflexió i les bones pràctiques; i donar suport i visibilitat als treballs que els investigadors realitzen sobre aquesta temàtica.

Més informació a www.estudiosurbanosgeneroyfeminismo.com/