núm. 321 - Setmana del 14 de setembre de 2015

Programa de mentoria M2m UPC

El programa de mentonia M2m UPC s’emmarca dins del Programa Dona 2.0 de la UPC, i pretén fomentar el desenvolupament professional  i el creixement personal de les dones tecnòlogues en l’àmbit acadèmic i empresarial. L'objectiu de l’M2m és impulsar el lideratge de les estudiants UPC

• A qui s'adreça? a les estudiants que finalitzen grau,  les estudiants de màster i de doctorat de la UPC.
  • Què suposa forma part de la xarxa de mentoria M2m? Compartir i intercanviar experiències amb d'altres estudiants i amb dones que ja han desenvolupant la seva carrera professional.
  • Durada del programa: de novembre 2015  a juny 2016.
  • Inscripcions obertes fins al 5 d'octubre de 2015. Places limitades.

Software NX i Cype per PDI i Projectistes - Novetat curs 2015-16

El software NX i Cype es podrà deixar en ús personal fora del Campus de Vilanova, gràcies a les noves funcionalitats de la llicència que tant Siemens (NX), com CYPE han presentat.

L'ús de cada software i funcionament serà el següent:

1. NX 10 : Ús per PDI i Projectistes: L'escola té 130 llicències en el servidor, i sol·licitant-ho als Serveis TIC podran extreure llicències del servidor i migrar-les al portàtil que tingui instal.lat el NX (també es pot demanar la instal.lació). D'aquesta forma, al servidor s'aniran restant les llicències i quan el PDI o projectista acabi o caduqui la llicència, haurà de tornar a Serveis TIC per afegir-la al servidor o renovar-la. És per aquest motiu, que l'ús serà restringit a PDI o projectistes (el PDI ponent serà el responsable de la llicència prestada i haurà de demanar el tiquet de treball a Serveis TIC).

2. CYPE: En aquest cas,  des de CYPE demanaran a  Serveis TIC un email amb les dades de l'estudiant o professor (nom, cognoms, NIF, email, període de temps i ús que es farà) i li enviaran un email per proporcionar la llicència temporal. En aquest cas, es pot demanar tant per PDI, projectistes i sstudiants, ja que no ens resta cap llicència d'escola. La petició es realitzarà via tiquet a Serveis TIC.

Esperem que aquestes millores ajudin a la impartició de la docència a l'EPSEVG.

Convocatòria d'ajuts del programa ERASMUS+ de mobilitat de professorat (STA) 2014/15

La Resolució 1308/2015, de 8 de setembre, resol provisionalment la tercera convocatòria d'ajuts del programa ERASMUS+  de mobilitat de professorat per a missions docents (STA) 2014/15. Com s'estableix, el termini de presentació de sol.licituds encara restarà obert fins a les 14:00 hores del divendres 25 de setembre, en previsió de les darreres renúncies que es puguin produir dels ajuts concedits a la primera i segona convocatòries.

A partir d'aquest moment, els interessats hauran de completar i signar el model de Conveni de Subvenció adjunt, tramitar la signatura per part de la sotsdirectora de Promoció i Comunicació, relacions internacionals i institucionals de l'EPSEVG, Elisabet Arnó,  i enviar-lo al GRIE (Gabinet de Relacions Internacionals i Empresa). Amb aquest pas s'inicia el tràmit del pagament del primer 60% de l'ajut. Si no s'hi és a temps, també es pot presentar amb posterioritat a la mobilitat amb la resta de la documentació.

Cal tenir present que la durada mínima de la mobilitat són 2 dies, en els quals s'hauran de fer 8 hores de docència com a mínim. El dia emprat en el viatge queda exclòs de la duració del període de mobilitat, excepte que es certifiqui que aquell mateix dia s'ha realitzat docència. Un cop acabada la mobilitat, el GRIE demana el certificat d'estada (que facilita el Gabinet) i còpia de les targetes d'embarcament o equivalent on consti l'horari dels vols

Per a qualsevol dubte o aclariment contactar amb monica.casamian@upc.edu o elisabet.arno@upc.edu.

Conveni de Subvenció

Dissenya una cadira: CADIRA 2015B

En el marc de les activitats programades durant el 2015 Any de les Biblioteques, el Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius de la UPC conjuntament amb el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya  i l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Barcelona, presenten un concurs adreçat als estudiants de grau universitari d’arquitectura i de disseny: CADIRA 2015 B. Els estudiants de disseny poden presentar-hi dissenyant una cadira cadira que tingui una doble funció: la de seure i la de ser un contenidor de llibres o que estiguin integrats en el seu disseny'. El termini de presentació de projectes finalitza el 30 de setembre.

Recordem que el concurs de la carpeta UPC del curs 14/15 i 15/16 han estat guanyats per dos estudiants del Grau de Disseny de l'EPSEVG: per Adrià Batet  i David del Río, respectivament. Com l'any passat, el lliurament del premi tindrà lloc en la inauguració de curs, el dia 8 d'octubre.

Tú tens energia a les idees

Endesa i la Fundació Universidad-Empresa presenten el concurs Tu tens energia a les idees. Us animem a què feu difusió entre els estudiants: 'Presenta un idea innovadora i guanya 3.000€. Aconsegueix també una plaça en un programa d'inciació professional per fer pràctiques remunerades amb formació a Endesa'.

El termini de recepció d'idees finalitza el 16 d'octubre.