núm. 331 - Setmana del 23 de novembre de 2015

Constitució del consell Assessor del Master MUESAEI

El passat dijous, 19 de Novembre a les 17 h, es va constituir el consell assessor del màster MUESAEI amb l’objectiu de millorar la formació dels nostres estudiants, acostant-los al màxim a la indústria i apropant a aquestes al món acadèmic.

Per part de la Universitat, les persones que formen part d’aquest consell són el Director, Frederic Vila; el sotsdirector, José Antonio Roman; el coordinador del màster, Balduí Blanqué i el promotor Sergi Menargues.

Les empreses que actualment formen part de l'esmentat Consell són: Brose, Calafgroup, CETIVG, Cie, Idiada, ISS, Kuka, Oasis, Omron, Prysmian i Saint Gobain.

Durant la reunió es va poder veure que hi ha un interès tàcit per constituir aquest consell amb l’objectiu de millorar la nostra titulació de màster, es va presentar la figura del president del consell i quines serien les seves funcions, oferint-se el Col·legi d’enginyers com entitat per realitzar aquestes funcions.

Finalment, es va realitzar una taula rodona oberta de debat, dirigida a generar temes de treball per les pròximes reunions. Es va arribar a l’acord per part de la Universitat de generar un document amb uns continguts detallats per matèries sobre el que realitzem actualment al màster. Per part de l’empresa s'elaborarà una llista d’aspectes a millorar, idees i aportacions per poder-los dur a terme.

El grup de recerca CETpD comercialitza un detector de caigudes a través de l'spin-off Sense4Care

La participació del CETpD en diversos projectes europeus al llarg dels últims anys ha facilitat el desenvolupament de la recerca en l'àmbit de les tecnologies per millorar la qualitat de vida de les persones. L'spin-off Sense4Care, creada a partir del grup de recerca CETpD de la UPC Vilanova ha comercialitzat el seu primer producte, Angel4. Es tracta d' un detector de caigudes automàtic dissenyat especialment per facilitar l’ús en les persones grans que pot transmetre missatges d'alerta a persones de confiança de l'usuari o a un telèfon d'un sistema públic d'assistència.

La Setmana de la Ciència 2015 en imatges

La setmana passada la UPC Vilanova va acollir diversos actes de la setmana de la Ciència al Garraf. Les imatges es van publicar a diàriament al facebook.

Loteria de Nadal 2015

Si encara no teniu loteria de l'Escola, recordeu que podeu passar a recollir-la per Secretaria de Direcció i Administració (pilar.alemany@upc.edu) i que les participacions són de 5 €.

1a Jornada #UPCenergia2020

El passat mes d’octubre el Consell de Govern de la UPC va aprovar el Pla UPC 2020 de Sostenibilitat Energètica, que pren com a punt de partida l’èxit assolit amb el Pla d’Estalvi Energètic (2011-2014).

El dia 25/11/2015 de 11-14h a l'Aula Capella de l'ETSEIB se celebrarà aquesta jornada que té aquests objectius:

• Donar a conèixer el pla UPC Energia 2020
  • Promoure el compromís de la universitat en els seus objectius.
  • Activar els grups de treball per als diferents projectes clau del 2016.
  • Posar en comú iniciatives coherents amb el pla.

Podeu consultar el programa a: http://www.upc.edu/gestiosostenible/esdeveniments/1a-jornada-upc-energia-2020

Agile UPC Vilanova. Class of 2015

El grup de gestió àgil de projectes multidisciplinaris de l'EPSEVG (Agile UPC Vilanova) ha preparat una jornada destinada a tot el personal del Campus per participar en un projecte integrador i motivador per millorar l' EPSEVG. Durant la jornada es presentaran les propostes recollides fins ara a través de l'enquesta que es va enviar per e-mail, però també es tindran en compte propostes presentades in situ.

La jornada es durà terme el pròxim dijous dia 26 de novembre a les 12.30 h a l'aula AA207

La Mitja marató Ciutat de Vilanova acollirà el Campionat de Catalunya Universitari

Coincidint amb la Fira de novembre, aquest cap de setmana passat, es va presentar oficialment la MMCV2015.

En la seva 27a edició, el pròxim dia 13 de desembre, la MMCV serà seu del Campionat Catalunya Universitari de Mitges Maratons 2015.

Per inscriure’s en Campionat de Catalunya cal seleccionar la Universitat al formulari d’inscripció i contactar amb el Servei d’Esports de la Universitat.