núm. 349 - Setmana del 9 demaig de 2016

Trànsit de Mercuri 9 de maig 2016

Aquest dilluns es pot veure el trànsit de Mercuri per complet a la nostra zona. Un grup de professors de l'Escola han preparat un seguit d'activitats que inclou l'observació l'esdeveniment amb el telescopi.

Activitats:

Jardí EPSEVG:

• 13 h Presentació: Què anem a veure? Si no ho veus avui, hauràs d'esperar-te al 2019 o al 2032! T'ho perdràs?
  • 13.12 h Observació del primer contacte de Mercuri amb el disc solar amb el telescopi de l'EPSEVG.

Plaça d'Eduard Maristany (davant EPSEVG): Trasllat del telescopi i seguiment del trànsit de Mercuri.

• 16.56 h Màxim (separació mínima entre els centres de Mercuri el Sol)
  • 20.40 h Darrer contacte.

Sala d'Actes: Seguiment per Internet del trànsit.

• 17.15 h: Pel·lícula de ciència-ficció on Mercuri és el protagonista: "Colisión con la Tierra" (P. Ziller, 2011).
  • 19 h: Xerrada: "Mercuri i Venus, els nostres desconeguts veïns astronòmics: realitat i ficció" a càrrec de: J.A. Román, E. Trullols, M. Moreno (astrònoms i prof. de l'EPSEVG)

Face2Face conclusió

Els dies 4 i 5 de Maig del 2016 es va realitzar la 10a edició del Face2Face al Campus UPC Vilanova.

Aquesta edició ha obtingut la participació de més de 150 estudiants que han pogut fer entrevistes i tallers.

Agrair a les empreses participants la seva assistència i participació en aquesta edició:

Accenture/Coritel, Applus Idiada, Atmira, CETIVG, Clearpeaks, Calaf Grup, Decathlon, Innevis, UPC Alumni, I+DIF, Prysmian, Mahle, Omron, Saint Gobain Glass i sekurit Devisa, Endesa, Venca, Schneider Electric, Ficosa-idneo, KUKA, BetBETWEEN Engineering + IT Solutions.

Es vol destacar la bona acollidad de les empreses que es mostren molt satisfetes de la qualitat de l'alumnat de l'EPSEVG

El Director agraeix a tots els que han ajudat a l'èxit de l'esdeveniment.

Imatges dia 4 de maig

Imatges dia 5 de maig

L'EPSEVG participa a la Fira BlauVerd amb 4 Estudiants

Una de les activitats on s’ha pretès posar més èmfasi ha estat en una Marató per reduir el consum energètic de la llar realitzada per l’Agència Local de l’Energia juntament amb estudiants de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria, que van ser acompanyats per la Sotsdirectora Emilia Papiol durant la Fira.

En aquesta marató els ciutadans han pogut entendre com funciona una factura elèctrica per poder aprendre a calcular les tarifes o saber si tenen la potència adequada contractada.

També l'Equip E3Team (moto elèctrica) va participar a la Fira amb un stand per informar sobre el projecte, i els Crazy Cars (una activitat per gaudir i intentar aconseguir finançament pel projecte).

Conclusió de les presentacions de Projectes Multidisciplinars de l'EPSEVG (Midterm EPS i Agile)

Els dies 3 i 4 de maig es van fer les midterm defenses dels projectes 8 projectes EPS /IDPS amb un total de 34 estudiants entre estrangers i nacionals. En aquesta edició, 5 professors estrangers van formar part dels tribunals.

La DEMO 2 del grup Agile UPC Vilanova va tenir una gran qualitat tant en l'exposició dels TFGs (4 projectes, 22 estudiants) com en el projecte presentat pels 14 estudiants de l'assignatura de Projecte de Tecnologies de la Informacio (PTIN). El públic assistent va poder realitzar les seves preguntes contribuint, així, a la millora dels resultats.

Conferència "Matemàtiques i Art: una relació necessària" a càrrec del Professor Joan Gómez i Urgellés

El passat dijous 5 de maig es va realitzar la conferència "Matemàtiques i Art: una relació necessària" a càrrec del Professor Joan Gómez i Urgellés de la nostra escola.

La conferència, celebrada a la Biblioteca Armand Cardona va ser un èxit d'assistència amb uns 60 d'assistents que van poder gaudir de les explicacions amenes i interessants del professor.

Participació a les conferències de la Fira Blauverd

El passat dia 2 de maig, Ariadna Llorens donà la benvinguda als ponents de la conferència "Capacitats del submarí científic ICTINEU 3 homologat per a mil metres", en el marc de la fira Blauverd. Per la seva banda, Emília Papiol va fer-ne la presentació, i l'ha qualificada d'extraordinària.
El submarí ICTINEU3 és un projecte científic civil amb capacitat per submergir-se a una profunditat de 1.200 metres i que pot recórrer fins a 40 km per sota de l'aigua amb una autonomia de fins a 10 hores submergit.

El dia 3, Frederic Vilà va ser qui va fer la presentació de la conferència "Les balenes com a indicadors de la riquesa de les Costes del Garraf" que va anar a càrrec del Dr. Eduard degollada.

El divendres, dia 6 Joaquim del Río va participar a la "II Jornada de Governança del Litoral" a la Cofraria de Pescadors de Vilanova i la Geltrú.

Diada castellera

El dia 12 de maig a les 18 hores al pati de l'escola, els Llunàtics organitzen la diada castellera de primavera amb els Pataquers de la universitat Rovira i Virgili del camp de Tarragona.

PRORROGA 2a Convocatòria PDI Erasmus+KA107

S´ha prorrogat el termini de presentació de sol·licituds per a la 2a Convocatòria de Mobilitat PDI Erasmus+ KA107 que ofereix places per fer una estada amb finalitat docent a la:

- Universitat Politècnica de Tirana, Albania
- Université Euro-Mediterrannée de Fês. Marroc

Us adjuntem la convocatòria i el model de sol·licitud.

Les sol·licituds han de ser presentades a les sotsdireccions i vicedenagats de relacions internacionals dels respectius centres, fins al 13 de maig  de 2016.

Per qualsevol dubte o aclariment us podeu posar en contacte amb Lluïsa Romanillos  (lluisa.romanillos@upc.edu).

Convocatòria

Sol·licitud