núm. 514 - Setmana del 20 de abril de 2020

Comunicat del Rector de la UPC del 17-04-2020

El 17 d'abril, el Rector de la UPC, Francesc Torres, va fer un nou videcomunicat a la comunitat universitària davant la situació d'emergència sanitària per la COVID-19, que es pot visualitzar al canal de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) a YouTube.

Al comunicat, entre d'altres coses, parla dels recursos que s'estan posant a disposició de la Comunitat UPC per afrontar l'activitat des de casa i de la planificació del desconfinament.

Enllaç al comunicat en català.

Enllaç al comunicat en castellà.

Enllaç al comunicat en anglès.

Resolució del Rector referent a l'ampliació del termini de renúncia o modificació de la matrícula

Us fem arribar la resolució 640/2020 del Rector de la UPC, de data 17 d'abril de 2020, que modifica el termini de presentació de sol·licituds de renúncia a la matrícula o baixa d’assignatures del Segon Quadrimestre del Curs Acadèmic 2019-20.

Resolució 640/2020 Ampliació termini renúncia matrícula

Resum executiu de documents envers a recomanacions i criteris de docència i avaluació no presencial

En l’ecomunicats núm. 513 de la setmana del 13 de abril de 2020 es va publicar la següent noticia “Recomanacions i criteris de docència i avaluació no presencial”. En aquesta notícia es presentaven dos documents, de data 14/04/2020, que ens va fer arribar el Vicerector de Política Acadèmica de la UPC, Santiago Gassó-Domingo, en relació a les recomanacions i criteris de docència i avaluació no presencial.

A l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), han elaborat un resum executiu d’aquests dos documents en forma de guia breu i pràctica, el qual ha estat adaptat a l’EPSEVG i us el fem a mà al final d’aquesta notícia perquè pugui ser d’ajut al PDI de cara a la docència i l’avaluació no presencial.

Resum executiu

Declaració a favor de l'accés obert - Covid19

La lluita contra la pandèmia de la COVID-19 ha posat en evidència la importància de compartir el coneixement científic de manera immediata i oberta entre la comunitat investigadora.

"Els consorcis, grups de compra, associacions i institucions que signen aquesta declaració i que estem contractant revistes per a les biblioteques acadèmiques, volem manifestar que el coneixement mundial és patrimoni de la humanitat i que el món actual necessita que estigui accessible de forma oberta i immediata per part de qualsevol persona. Manifestem també que la comunicació científica té els seus costos i que obert no vol dir gratis. Les institucions que representem no volen deixar de contribuir al seu cost, però consideren que els diners que ja s’estan pagant en subscripcions a les publicacions científiques ha de ser suficient per mantenir el sistema actual al mateix temps que es posen en Accés Obert."

Diada del Campus de l’EPSEVG en confinament - 23 d’abril de 2020

Us recordem que el dia 23/04/2020 és la Diada del Campus de l’EPSEVG, i segons el Calendari Acadèmic de l’EPSEVG és un dia no lectiu. En aquesta ocasió, degut al tancament d’edificis de la UPC arran de l’estat d’alarma sanitària per la COVID-19, l’hem de celebrar des de casa en confinament.

La Sotsdirecció d’Extensió Universitària de l’Escola s’ha posat en contacte amb les Associacions de l’EPSEVG amb l’objectiu que aquestes organitzin alguna activitat lúdica o de lleure en aquesta Diada 2020 tan diferent de les demés que s’han celebrat al nostre Campus.

Per la qual cosa, es recomana al professorat que aquest dia no posi classes de recuperació d’alguna assignatura perquè l’estudiantat pugui participar en les possibles activitats que es programin per la Diada del Campus per part de les Associacions de l’EPSEVG o la Delegació d’Estudiants. En cas que algun professor/a ja hagi pactat amb l’estudiantat d’una determinada assignatura fer alguna classe de recuperació o la realització d’alguna prova d’avaluació parcial que no s’hagués fet en el Període d’Avaluació Parcial, des de la Direcció de l’EPSEVG no ens hi oposarem, ara bé en tot cas desitgem que l’activitat acadèmica que es faci aquest dia es reduiexi al mínim.

Moltes gràcies al PDI per la vostra comprensió i col·laboració!