núm. 134 - Setmana del 14 març del 2011

Tornen les Proves Cangur

El Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú tornarà a ser, per vuitena vegada, una de les seus al Garraf de la setzena edició de les Proves Cangur. Gairebé 300 alumnes d’arreu de la comarca es donaran cita a l’Escola per participar en aquest certamen escolar dedicat al món de les matemàtiques. Tots els instituts del Garraf participen en la competició, tot i que, en aquesta ocasió, els centres que faran les proves al Campus són l’IES Ernest Lluch, l’IES Dolors Mallafrè, l’IES Lluch i Rafecas, l’IES Joaquim Mir, l’IES Cubelles, l’IES Les Vinyes, l’Escola El Cim i l’Escola Pia de Vilanova i la Geltrú. Durant 75 minuts, els participants de cada centre hauran de resoldre una trentena de qüestions relacionades amb diferents àmbits matemàtics, com ara l’aritmètica, la geometria, el càlcul, la lògica o la probabilitat. Els guanyadors passaran a una segona fase i, si també la superen, s’enduran un premi i guardó acreditatiu.

Reunió preparatòria de la Setmana Cultural

L'Univers a l'Escola ha preparat, per aquest dijous 17 de març, una reunió informativa per començar a organitzar la Setmana Cultural, que aquest any se celebrarà del dilluns 2 al dijous 5 de maig. La trobada començarà a les 13h i es farà a la Sala de Reunions, entre el despatx de Direcció i l'Oficina Oberta.

Nous caps de secció departamental

L'Escola té, des d'aquesta setmana, tres nous caps de secció departamental. Es tracta de Josep Maria Merenciano i Saladrigues, del departament de Llenguatges i sistemes informàtics; Balduí Blaqué i Molina, d'Enginyeria elèctrica; i Antonio Miguel López i Martínez, d'Enginyeria electrònica.

La lluita conta l'explotació sexual, objecte de debat a l'Escola

El Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú acull, el dimecres 16 de març, una conferència sobre el sexe forçós. La xerrada, titulada Com afrontar l'explotació sexual des de l'Estat de dret?, planteja que el més important no és que la societat es plantegi el dret de les dones a ser prostituïdes, sinó el dret de les dones a no ser-ho. La conferència, que començarà a les 19'30h a la Sala d'Actes, tindrà com a ponent a Matilde Aragó, magistrada del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, que assegura que, en la majoria de casos, la prostitució és una activitat econòmica que comporta l'explotació de la dona. De fet, ara mateix, el 95% de la prostitució de l'Estat va a càrrec de les dones, moltes de les quals són estrangeres. A més, el 90% d'elles han estat objecte de tràfic o es troben sota el control d'una màfia.