núm. 147 - Setmana del 14 juny del 2011

Cursos d'estiu de l'SLT

Vols comunicar millor els resultats de la recerca, acreditar el nivell d’anglès, guanyar fluïdesa a l’hora de parlar-lo o familiaritzar-te amb els aspectes principals de la llengua i la cultura xinesa? Ara pots fer tot això i moltes altres coses apuntant-te als cursos d’estiu del Servei de Llengües i Terminologia, oferts dins el marc del Pla de Llengües de la UPC.

L’oferta, que s’adreça a tota la comunitat universitària, consta de 25 activitats orientades a l’aprenentatge de llengües, la millora de la comunicació de la recerca i l’adquisició de competències comunicatives i interculturals. Així, hi trobem des de cursos virtuals d’anglès amb tutoria —tant per a finalitats generals com específiques— fins a cursos de preparació d’exàmens oficials d’anglès i català. També s’hi ofereixen activitats de pràctica informal d’anglès i cursos de redacció administrativa o per parlar en públic, entre altres.

Totes les activitats formatives tindran lloc durant el proper mes de juliol i consten de diferents modalitats, tant presencials com virtuals. En alguns casos, és possible sol•licitar el reconeixement dels cursos com  a crèdits de lliure elecció.

Més informació a http://www.upc.edu/slt

L'Escola ofereix unes beques úniques a la UPC per a estudiants de Guinea

El Campus de la UPC a Vilanova i la Geltrú és l'únic centre de la UPC que ofereix places per a estudiants de Guinea que vulguin venir a estudiar a l'Estat espanyol. En aquesta ocasió, se n'oferten tres.

Ajuts de la Generalitat per a la recerca

Entitat: Direcció General de Recerca de la Generalitat de Catalunya

Objectius: Finançar actuacions en l'àmbit de la divulgació científica de les activitats de recerca i innovació, per tal de donar a conèixer al públic general la importància d'aquestes activitats.

Dotació econòmica: Un màxim de 10.000 euros.

Sol·licitants: Les universitats catalanes, els centres de recerca i altres institucions públiques o privades sense finalitat de lucre situades a Catalunya, mitjançant l'investigador o una altra persona responsable de l'actuació a l'entitat sol·licitant.

Termini de presentació: 04/07/11.

Més informació a

Nova convocatòria del ministeri de Ciencia e Innovación en I+R+i

Entitat: Ministerio de Ciencia e Innovación

Modalitats:
a) Facilitar la implantació o millora d’infraestructures cintífico-tecnològiques destinades a activitats d’ I+R+i, per a entitats instal·lades o previstes en parcs científics i tecnològics.
b) Donar suport a l’adquisició d’equipament científico-tecnològic per a la realització d’activitats d’I+R+i, per a entitats instal·lades o previstes en parcs científics i tecnològics.

Tipus de finançament: Préstecs i bestretes reemborsables amb càrrec a FEDER.

Beneficiaris: Entitats públiques i privades.

Termini de presentació: 27/06/11

Consulta més informació

Subvenció i premis MAPFRE

Entitat: FUNDACIÓN MAPFRE

Categories:
a) Salut.
b) Prevenció.
c) Medi ambient.
d) Assegurances.

Dotació econòmica: Un màxim de 15.000 euros.

Sol·licitants: Investigadors o equips d’investigadors.

Termini de presentació: 11/10/11.

Més informació a http://www.mapfre.com/fundacion/es/conocenos/ayudas-investigacion-2011.shtml

Entitat: FUNDACIÓN MAPFRE

Categories:
a) Tota una vida professional.
b) Desenvolupament de la traumatologia.
c) Millor actuació mediambiental.
d) Superant barreres.

Dotació econòmica: Un màxim de 30.000 euros.

Sol·licitants: Persones i entitats espanyoles, portugueses o iberoamericanes.

Termini de presentació: 02/11/11.

Oferta formativa de l'ICE actualitzada

FORMACIÓ PER A LA DOCÈNCIA
Tècniques de recerca educativa (20/06/2011)
Cap a la formació de l'enginyer global. La mentoria en aquest context (20/06/11)
L'aprenentatge reflexiu com a metodologia per fomentar la motivació i creativitat de l'estudiantat  (22/6/2011)
Gestió de les relacions a l'aula universitària (29/06/2011)
Avaluació continua dels aprenentatges en grups nombrosos (5/7/2011)

FORMACIÓ PER A LA RECERCA I LA TRANSFERÈNCIA DE RESULTATS
Propietat intel·lectual a la universitat: qüestions bàsiques (17/06/11)
Introducció al MATLAB: una eina per a la recerca i la docència (29/6/2011)

FORMACIÓ D'ATENEA
ATENEA i la Web 2.0 (20/06/2011)

FORMACIÓ EN PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS
Prevenció de focs i explosions en els laboratoris docents i de recerca: els armaris de seguretat (21/06/11)

Més informació a http://www.upc.edu/ice/lice-de-la-upc/secretaria-virtual/inscripcions-obertes

Segon taller de ioga gratuït

Després de la bona acollida de l'altra vegada, la professora de ioga de l'Escola, Maribel Martínez, torna a oferir un taller gratuït de meditació per a tota la gent del Campus. La cita serà el dissabte 2 de juliol, de 19h a 21h. D'entrada, el taller es farà íntegrament a la platja.