núm. 6 - Setmana del 17 de març del 2008

Tall de corrent electrica el dimarts 18 de març

Demà dia 18 de març de 9.00 a les 11.00 hores, hi ha previst un tall del corrent elèctric que afectarà al següents espais: Consergeria, Univers, Ascensor, Administració i direcció, secretaria acadèmica, centre de càcul, serveis tècnica de laboratoris i els despatxos del 166 al 177.

A causa d'aquest tall de corrent elèctrica , es realitzarà una aturada general dels servidors i equips de comunicacions que es troben ubicats al CPD del Centre de Càlcul i aproximadament, de 8:30h fins a les 11:30h, els següents serveis deixaran de ser operatius: servidors de l'escola (web, sql, aules, càtedra, lab, fitxers...), i la xarxa de dades del campus i telefonia VoIP (Escola, Residència, Biblioteca, Neapolis, CTVG, LAB...).

Les hores son aproximades, tan bon punt es finalitzin les reparacions elèctriques, es procedirà al reinici progressiu de tot el sistema.

"La Ciència per a tots", col·laboració amb el Diari de Vilanova

"La Ciència per a tots" és una secció de divulgació científica dins del Diari de Vilanova en la que setmanalment l'EPSEVG publica articles divulgatius de caire científic i entenedors per al públic general.

Aquesta és una forma de donar a conèixer i apropar la universitat a la ciutat de Vilanova i la seva zona d'influència.

Tots aquells que estigeu interessats en participar-hi, us podeu adreçar a l'email comunicacio.epsevg@upc.edu i us informarem dels detalls de la col·laboració.

Taller de Jocs Matemàtics a l'EPSEVG

En el marc de les activitats de promoció de l'EPSEVG, els dies 27 i 28 de març, l'EPSEVG oferirà unes sessions de màgia matemàtica per a estudiants de 1er i 2on de Batxillerat.

Els tallers aniran a càrrec d'Albert Violant sota la coordinació del professor Joan Gómez del Departament de Matemàtica Aplicada IV.

El dijous 27 hi ha una sessió especialment adreçada al professorat de secundària i universitari a les 16:30.

Les inscripcions són gratuïtes i es poden realitzar al Punt d'Informació (info.epsevg@upc.edu / tel. 93 896 77 01)

1er Concurs d'Aplicació de les Energies Renovables i l'Ús Eficient de l'Energia

L'Agència Local de l'Energia de Vilanova i la Geltrú convoca aquest concurs amb la finalitat d'aconseguir que la comunitat educativa s'interessi, conegui, fomenti i investigui sobre les energies renovables i la utilització de l'energia d'una forma més eficient.

Fins el 31 de maig del 2008, es poden presentar projectes que permetin estalviar energia o fomentar la utilització d'energies renovables.

La categoria D, especialment adreçada als estudiants de l'EPSEVG, està dotada amb un primer premi de 1.500€ i un segon premi de 500€.

Email  de contacte: energia@vilanova.cat

9è Premi UPC per a treballs de recerca de batxillerat

La Universitat Politècnica de Catalunya ha convocat el 9è premi UPC per a treballs de recerca de batxillerat. Arquitectura, ciència i tecnologia sostenibles, adreçat a l’alumnat de segon de batxillerat de Catalunya, de les modalitats de Tecnologia o Ciències de la Naturalesa i la Salut. Amb la novena convocatòria d’aquest premi, la Politècnica vol fomentar l’interès de l’alumnat de batxillerat per aquestes àrees de coneixement i pel valor de la sostenibilitat, aplicat a la concepció i al desenvolupament del seus treballs de recerca.

Projecte de Cooperació amb Luna Nueva

Durant el mes de març d'enguany, i seguint amb el projecte de cooperació Luna Nueva (Asunción, Paraguai), es planteja la creació d'una xarxa de recursos de Luna Nueva per a l'alfabetització i formació en els barris més pobres de la ciutat. Aquesta xarxa serà coordinada per Luna Nueva i hi formaran part diferents ONG, localitzades en aquests barris i col•laboradors habituals de Luna Nueva. D'aquesta manera, Luna Nueva, externalitza els seus serveis per tal de diversificar la seva acció i apropar-la més als barris on les nenes i adolescents són víctimes d'explotació sexual.
Aquesta xarxa de recursos per a l'alfabetització i formació, constituirà l'aportació, per part de la UPC i objecte d'aquesta sol•licitud, de dos línies de treball per tal de cobrir aquestes necessitats:

• Creació d'una nova biblioteca a la seu de l'ONG de CAMSAT a més a més de participar en els Clubs de Lectura de la Municipalidad d'Asunción amb la coordinació de la Biblioteca de Luna Nueva.

• Dotació d'aquesta biblioteca amb materials educatius provinents d'un donatiu de l'Editorial Vicens Vives (més de 150 títols)

• Creació d'una aula informàtica a la seu de l' ONG de CAMSAT.

• Posada en marxa de la xarxa, formació per a la coordinació per part de Luna Nueva .