núm. 200 - Setmana del 15 d'octubre del 2012

Presents en el Barcelona Meeting Point

L'EPSEVG estarà present al clúster d'inversons del Barcelona Meeting Point que se celebrarà del 17 al 19 d'cotubre a la Fira de Barcelona. De la mà de l’Agència de desenvolupament econòmic Node Garraf i en col·laboració amb els ajuntaments de la comarca,  el territori i els seus actius, es presentarà El Garraf: situació estratègica, destí d’inversions'.

Es tracta d'una promoció global del territori que es concretarà en un acte públic, el divendres dia 19, a les 13 hores, a la sala de premsa del pavelló 8, en què es presentaran fins a una desena de projectes comarcals, entre ells les activitats que es porten a terme a la UPC,  especialment la recerca.

Disseny i la Geltrú/ 4

Dijous 25 d’Octubre a les 13.00h i a la sala d’actes de l'EPSEVG, tindrà lloc la conferència 'L'hospital per a infants està per dissenyar' a càrrec de Jaume Pérez Payarols.

Amb aquesta conferència, Pérez Payarols, com a metge i responsable d'innovació de l'Hospital de Sant Joan de Déu,  ens mostrarà la feina que manca per fer en els serveis dels centres sanitaris destinats als infants. Actualment la major part dels productes i materials amb els que aquest pacients, nens i nenes, interactuen els han dissenyat adults, pensant en ells mateixos.  Les possibilitats de millora, simplement en l’adaptació a l’escala dels nens, són moltes.  Un simple suport per a la bossa de sèrum pot convertir-se, per un infant, en un patinet que li permeti lliscar pels passadissos d'un hospital, per exemple.

En breu més informació a www.epsevg.upc.edu

Conferència sobre disseny per a tothom.

El proper 29 d’octubre, a les 13h a la sala d'actes, la dissenyadora i professora Avril Accolla realitzarà la conferència  ‘Diseño para todos: la herramienta para lograr crecimiento económico a través de la innovación y la inclusión social’ emmarcada dins l’assignatura Disseny inclusiu i disseny centrat en l’usuari (DIDU).

Tot el professorat que estugui interessat en contactar amb la doctora Accolla, només cal que ho faci saber a la càtedra d'Accessibilitat (accessibilitat@upc.edu), organitzadora de la visita.

Informació sobre Costos i Procediments del nou Sistema de Reprografia de l'EPSEVG

1. Procediment per realitzar còpies d'exàmens docents

Per realitzar còpies d'exàmens docents, el PDI haurà d'anar al centre de reprografia situat en el HALL de l'Escola (Edifici A). Aquesta empresa ha guanyat el concurs de reprografia per 6 anys i serà el centre oficial de l'EPSEVG.
Quan es realitzin les còpies, el PDI haurà de signar un albarà i dir que van a càrrec d'administració de l'EPSEVG (ja que són exàmens).

2. Servei d'impressió, fotocòpies i escàner

Els costos de tots els serveis de reprografia que faci el PDI anirà a càrrec del departament o grup de recerca que tingui assignat (menys les còpies del punt 1). En cas que un PDI pugui assignar les còpies al departament o grup de recerca, ell mateix farà l'elecció del centre cost.

(Actualment s'està procedint a assignar a cada usuari el centre de cost)

Nou Aplicatiu de Planificació d'Activitats Docents a EPSEVG

Des de l'Equip Directiu de l'EPSEVG s'ha cregut  convenient dur a terme una
planificació de les activitats docents per grup amb l'objectiu de millorar el rendiment acadèmic dels estudiants i ajudar a la planificació del treball docent del professorat (exàmens, lliuraments de treballs i pràctiques, problemes, etc.)

Per dur a terme aquesta acció s'ha creat un aplicatiu amb BBDD,  el qual és accessible des de l'aplicació que té el PDI per introduir els horaris al portal web de l'epsevg, clicant la pestanya "Planificació d'activitats".

Durant aquest quadrimestre de tardor del curs 2012/2013, l'aplicació es posarà a prova amb l'objecte de detectar possibles mancances, i l'acció de programació i supervisió d'activitats es començarà a implementar el quadrimestre de primavera.

Es convida a tot el PDI de l'Escola a provar l'aplicatiu i avaluar el seu funcionament. Podeu posar-vos en contacte amb la sotsdirectora Ester Simó  (ester@ma4.upc.edu)  per comunicar les vostres opinions.

Journal of Accessibility and Design for all- JACCES. Call for papers

El Journal of Accessibility and Design for All – JACCES, és la primera revista científica internacional, d'accés obert i multidisciplinar especialitzada en l’accessibilitat i el disseny universal. Actualment, el contingut de la revista està organitzat en 5 seccions: Enginyeria, Arquitectura i construcció, Mèdic-assistencial, Educació, i Societat i economia.

JACCES està obert tot l’any per a la recepció de nous articles i anima als recercaires de l’EPSEVG que investiguin sobre aquesta temàtica a que hi participin.

Les publicacions de JACCES (ISSN 2013-7087) són semestrals, Novembre i Maig, i es regeixen per revisió de parells de doble cec (peer review). Per a enviar articles així com per a llegir les noves publicacions dirigiu-vos a www.jacces.org.

JACCES és fruit de la col•laboració entre Fundación ONCE i la Càtedra d’Accessibilitat de la UPC BarcelonaTech. L’objectiu de la creació de JACCES es la de fomentar la investigació i el desenvolupament de tecnologies i metodologies per millorar el benestar de les persones i per a que, independentment de les seves capacitats, puguin tenir una vida plena i participativa en la societat.