núm. 266 - Setmana del 28 d'abril del 2014

Presentació dels projectes d'AGILE UPC VILANOVA

Demà 29 d'abril de 9:30h a 11.00h a l'aula AA207 de l'EPSEVG es presentaran dels últims avenços dels projectes multidisciplinars portats a terme dins el programa AGILE UPC Vilanova. Es tracta de:

1. Desenvolupament del Programa Agile UPC Vilanova

2. Disseny d'un Aparell per a la Recerca de Víctima d'Allaus (ARVA)

3. Interacció pantógrafo-catenària, problemes de desgast en la Línia R2 de Rodalies

4. Disseny, control i implementació d'un Drone

5. Viabilitat d'una bicicleta elèctrica

6. Viabilitat d'una bicicleta d'spinning.

Més informació a www.epsevg.upc.edu/noticies-epsevg/

Nova tarifa de l'aparcament del Campus NORD

La tarifa reduïda  4€ per estudiantat i personal provinent dels Campus situats fora de Barcelona per a l’aparcament del Campus Nord (situat entre els edificis Nexus II i Omega) deixarà de ser vigent a partir del proper l’1 de maig.
En la reunió de reunió de seguiment amb l’empresa COMSA de la concessió de aparcament del Campus Nord no va ser posssible mantenir el mateix acord ja que l’empresa ha tingut un resultat contrari a l’esperat.

Com a alternativa, s’oferirà una nova tarifa pels visitants que usin l’aparcament esporàdicament: Targetes Prepagament de 25 hores (amb un descompte del 30%): 52,5€

Vídeo d'Enginy i la Geltrú/ 7

Ja està disponible el vídeo de la conferència Enginy i la Geltrú/ 7 a www.epsevg.upc.edu/enginy-i-la-geltru i a http://upcommons.upc.edu/video/.

Futur.upc.edu: el nou portal de producció científica de la UPC

La setmana passada va entrar en funcionament el nou portal de la producció científica de la UPC: http://futur.upc.edu

Aquest nou portal ofereix més i millor informació que l'antic Portal de la Producció Científica (2001) perquè a banda de nodrir-se de les dades provinents de DRAC la informació oferta es completa amb la d'altres fonts d'informació tal i com UPCommons, Bibliotècnica, TDX i Altmetrics.

Atesa la importància d'aquest nou e-portal pel PDI, properament, des de la Biblioteca, es contactarà amb els caps de secció departamental per oferir informació més específica sobre aquesta nova eina.

Web of science: nous cursos online

A partir del proper dia 19 i fins el 23 de maig, la FECYT ha organitzat uns cursos interactius impartits per Thomson Reuters per donar a conèixer les noves funcionalitats i novetats del Web of Science, com ara la col·laboració amb Google Scholar, integració de mètriques del JCR i ESi i de Scielo Citation Index, etc.

Cal inscripció prèvia fent servir el correu electrònic institucional.

Més informació i inscripció a https://www.accesowok.fecyt.es/?page_id=4255

Nou Cap de Secció al Departament d'Expressió Gràfica

Juanjo Aliau és el nou Cap de Secció al Departament d'Expressió Gràfica a l'Enginyeria, en substitució de Joan Sangrà.

Jornada sobre Doctorat Industrial al BKC: experiències en marxa

El matí del 30 d'abril, a l'Aula Magna de la Facultat de Geologia de la UB, es portarà a terme la Jornada sobre Doctorat Industrial al BKC: experiències en marxa.

L’acte està organitzat per les Escoles de Doctorat de la UB i la UPC, amb el suport del Barcelona Knowledge Campus, i està destinat a investigadors interessats en participar en la propera convocatòria del Doctorat Industrial 2014, a doctorands i predoctorands i, també, a PAS amb funcions relacionades amb la gestió dels estudis de doctorat.

Aquesta Jornada comptarà amb la intervenció del responsable del Pla de Doctorats Industrials, de la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya, que parlarà de les novetats de la propera convocatòria d'aquests ajuts. També es mostraran alguns exemples de grups de recerca, procedents d’ambdues institucions, que ja estan participant en el programa i que explicaran  la seva experiència al respecte. També es comptarà amb la intervenció de doctorands i dels seus tutors a les empreses.

Més informació a doctorat.upc.edu/programes/doctorat-industrial/convocatoria-2014

Programa de Doctorat Industrial BKC UB-UPC

Jornada de Portes Obertes

Dimarts 29 d'abril a les 16h tindrà lloc la tercera Jornada de Portes Obertes del curs. La última programada serà pel 22 de maig, a la mateixa hora.

Inscripcions i més informació a  www.epsevg.upc.edu/JPO