núm. 287 - Setmana del 3 de novembre 2014

Fira de Novembre 2014

Des del Campus  s’han programat una sèrie d’activitats en paral·lel als dies de celebració i amb motiu a la Fira de Novembre 2014 dels dies 7, 8 i 9 de Novembre.

• Taller de Cotxes de Slot ‘Vilanova Fòrmula Team

• - L'equip d'estudiants de "Vilanova Formula Team" està construint un cotxe de fórmula per participar en una competició internacional. Per poder donar a conèixer el seu projecte, l'equip d'estudiants proposa un taller de cotxes de slot, una activitat dinàmica especialment dirigida al públic familiar.
    - Divendres 7 de les 17.30 a les 20 h i dissabte 8 de les 10.30 a les 13 h.

• Taller de Castells

- La Colla castellera Llunàtics de la UPC Vilanova presentarà un taller per acostar al públic la tradició castellera i donar a conèixer la colla universitària a l’estudiantat de la vila.
- Divendres 7 de novembre , de 17.30 a 20

Els dos tallers es realitzen al Parc de Baix a Mar.
Totes les activitats són gratuïtes.

I com ja sabeu, avui dia 5, a partir de les 17.30h, la nostra Escola obre les seves portes amb la Jornada de Portes Obertes Familiar.

La Marató finança un projecte del CETpD sobre el Parkinson

El projecte 'Bloqueig en la malaltia de Parkinson: millora de la qualitat de vida amb un sistema de control automàtic', desenvolupat pels investigadors del CETpD, del nostre Campus, ha estat un dels 44 projectes de recerca científica d’excel·lència seleccionats per rebre finançament de La Marató 2013.

L’edició passada estava dedicada a les malalties neurodegeneratives i, d'entre els diners recaptats, ha atorgat 300.000 euros al projecte de la UPC

La Càtedra d’Accessibilitat participa en el projecte "Sants sense barreres"

Un grup de 70 estudiants de l’ETSAB, analitzen l’accessibilitat dels comerços de Creu Coberta del barri d’Hostafrancs, a Barcelona, a través d’un projecte d’aprenentatge-servei.

El treball, que porta per títol Sants sense barreres (SASBA), es realitza amb la Càtedra d’Accessibilitat de la UPC, que ja ha posat en pràctica la metodologia de treball que es practicarà en aquest projecte i la posterior difusió de resultats.

Aquests es presentaran públicament cap el febrer per conscienciar a la societat i als polítics d’aquesta problemàtica. L’Ajuntament de Barcelona obrirà una línia de subvencions perquè els comerciants puguin adaptar els establiments als requeriments suggerits.

Fòrum InterRail 2014

El proper dijous 13 de novembre, a les 18.30h, tindrà lloc a la Sala d’Audiovisuals del Museu del Ferrocarril de Catalunya la conferència "El paper de la innovació a la indústria ferroviària espanyola", a càrrec de José Luis López Gómez, exdirector general de Tecnologia (R+D) de Talgo.

Aquesta conferència s’emmarca en la nova edició del Fòrum InterRail 2014, un espai de trobada mensual per debatre diferents temes científics, tecnològics i socials d’actualitat ferroviària