núm. 32 - Setmana del 17 de novembre del 2008

Videoconferència - Congrés: "Color i conservació"

VIDEOCONFERÈNCIA CONGRÉS VILANOVA-MILÀ

Es transmetrà íntegrament i en directe el congrés “COLOR i CONSERVACIÓ” que es celebrarà els propers dies 21 i 22 de novembre de 2008 a Milà, i que en aquesta quarta edició es centra en el tema de la consolidació de capes pictòriques: investigacions recents i aplicacions pràctiques.

Es tracta d’un congrés de caire internacional, organitzat pel Cesmar7, (Centro per lo Studio dei Materiali per il Restauro) que és una associació per l’estudi i recerca en l’àmbit d’obres policromades, nascuda l’any 2000, i que actualment compta amb col·laboradors de prestigi internacional com Paolo Cremonesi o Richard Wolbers, entre altres.

La videoconferència es durà a terme a la sala d’actes de L’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (UPC) i es comptarà amb traducció simultània de l’italià i l’anglès al català.

Es tracta d’una oportunitat de poder assistir a un congrés internacional que ja s’ha convertit en un punt de trobada important, on professionals de prestigi reconegut comparteixen els avanços de les seves investigacions i la seva aplicació en Conservació-Restauració

Organitza : Anàlis de Materials de Patrimoni Cultural (UPC)

Setmana de la Ciència 2008 - EPSEVG

Aquest curs la Setmana de la Ciència (SC’08) —del 17 al 21 de novembre— dedica la seva temàtica principal al Planeta Terra, en el context de la celebració el 2008 de l’Any Internacional del Planeta Terra. S’han organitzat un total de nou conferències que parlaran sobre l’ecologia, l’energia, recursos naturals,...

La participació dels estudiants i estudiantes en la Setmana de la Ciència es pot reconèixer amb crèdits de lliure elecció. Els alumnes que assisteixin a 4 conferències se'ls hi reconeixeran 2 crèdits de lliure elecció. La primera conferència "Ecologia i seguretat a l'automòbil", del 17 de novembre a les 11.30h, es obligatòria.
Els crèdits es podran reconeìxer aquest 2008-2009/1.

Podeu consultar els actes de les jornades a l'EPSEVG a:

50è Aniversari Col.legi Enginyers Tècnics Industrials VNG

Amb motiu del 50è aniversari del COL·LEGI D’ENGINYERS TECNICS INDUSTRIALS DE VILANOVA I LA GELTRU, aquest ha programat, pel divendres 21 de novembre, uns actes que poden ser del vostre interès i als quals us convidem a assistir.

21 de novembre

Edifici Neàpolis

16:00h   “La importància de les infrastructures en el creixement econòmic”.
- Presentació Sr. L. Santiago Sánchez i Gamarra, Degà del Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Vilanova i la Geltrú.
- Sr. Antoni Soy, Secretari d’Indústria i Empresa. Departament Innovació,     Universitats i Empresa. Generalitat de Catalunya.
- Sr. Miquel Teixidó, Director Genaker. Membre del Comitè del Pacte Nacional per a la Recerca i la Innovació.
- Sr. Robert Vergés, Director Projectes i Obres I. Aigües Ter Llobregat.
- Sr. Enric Argelich, Director Expansió Zona Est. Gas Natural.
- Sr. Jesús Mª Crespo, Director Zona Llobregat. Endesa.
- Cloenda Sr. Joan Ignasi Elena, Alcalde de Vilanova i la Geltrú.

Església de Santa Maria de la Geltrú
20:30h   Concert de Corals.
Coral Isquione de Vilanova i la Geltrú,
Coral Sant Pere de Ribes
 Agrupació Polifònica de Vilafranca del Penedès.

MATER, Centre de materials presenta aportacions del dep. de Materials a l'EPSEVG

El 27 de novembre, FAD inaugura el Centre de Materials a Barcelona on es presentaran aportacions de la secció del departament de Materials de l'EPSEVG.
Mater posa a disposició de professionals i empreses els materials més innovadors i la informació més actualitzada sobre els mateixos.

"LES FAMÍLIES QUE VAN CONSTRUIR EUROPA"

“LES FAMÍLIES QUE VAN CONSTRUIR EUROPA”
Xerrada a càrrec del Sr. Salvador Claramunt Rodríguez (catedràtic d’Història Medieval de la UB)
Dia: divendres, 21 de novembre de 2008
Lloc: Sala d’Actes de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú-UPC. Avda. Victor Balaguer, s/n. 08800 Vilanova i la Geltrú
Hora: a les 7 de la tarda

Més enllà de 2010: Ets una peça clau a l'àrea de l'Educació Europea Superior?

Aquest és el tema de la Conferència de Rectors 2008 del Centre europeu per a la direcció estratègica de les universitats (ESMU) que tindrà lloc el 17 i 18/11/08, a l'edifici Vèrtex, al Campus Nord.