núm. 42 - Setmana del 16 de febrer del 2009

Nou Blog de Ciència a la UPC de Vilanova

Encetem un nou blog de la UPC de Vilanova amb el que es pretèn apropar al món de la ciència, la tecnologia i la universitat a tota la comunitat d'internautes.

Tenint com a referent la columna de divulgació científica que setmanalment apareix publicada al Diari de Vilanova, posem en marxa un blog on es recolliran totes les publicacions realitzades fins a la data, les futures i tot allò que els investigadors i PDI's ens facin arribar.

El blog és ja operatiu a :  http://blogs.epsevg.upc.edu/ciencia/

Area de Comunicació
UPC Vilanova

Millores Serveis TIC a EPSEVG - Febrer 2009

Durant aquest mes i mig que no hi ha hagut classes de docència, s’ha treballat en la millora de les aules i alguns serveis TIC de l’EPSEVG. Tot seguit es fa un recull:

1)      Actualització de programari a les aules informàtiques i multimèdia. Més important:
a)  Unigraphics NX6, Orcad 16.2, Solid Edge ST,  Cype 2009.1.g, Opnet,  Solid Works, Matter
2)      Contracte de Manteniment de SAIS EPSEVG.
3)      Servidors Nous:
4)      Equipament aules Multimèdia. 3 Aules noves (B16, B17, B18) + pissarres vileda
5)      Servei d’impressió en Linux a les aules docents.
6)      Servei de SNTP (servidor de temps).
7)      Reestructuració dels subrangs de xarxa de l’EPSEVG.
8)      Properament hi haurà aplicatius web de gestió de serveis d’EPSEVG.
a)  Servei d’incidències (STIC, STL, Manteniment, mitjançant el SAT)
b)  Gestió de Recursos (Aules, portàtils, etc).

Totes les Aules Docents de l'EPSEVG ja estan equipades amb material Multimèdia

Dintre de la millora docent de l'EPSEVG. Aquest febrer s'ha acabat d'equipar les aules docents de l'aulari que encara no tenien equipament multimèdia.

Les aules en qüestió són: B16, B17 i  B18. Aquestes aules, tenen el funcionament estàndard de les aules amb caixa de connexió IPC4 (encara que la caixa té un format nou, el funcionament és el mateix).

En aquestes aules s'ha realitzat una instal.lació més acurada dels cables, la intenció és anar canviant la instal.lació de cables de les altres aules per millorar el funcionament i estètica de les aules.

També, durant la setmana del 16 al 20 de febrer es canviaran les 5 pissarres de guix que hi ha a l'aulari per pissarres vileda.

Convocatòria de l'AGAUR: programa d'ajuts de mobilitat per al PAS

En data 4 de febrer de 2009 s’ha publicat al DOGC número 5311 la convocatòria del programa d’ajuts de mobilitat per al personal d’administració i serveis (PAS) i de les administracions públiques del sector universitari i de la recerca que anualment presenta l’AGAUR (Agència de Gestió Universitaris i de Recerca de la Generalitat de Catalunya).

La mobilitat d’aquesta convocatòria no s’entendrà com a desplaçament per necessitats del treball, sinó per millorar el desenvolupament professional dels treballadors. L’estada s’haurà de dur a terme durant el curs acadèmic 2009/10 en institucions d’arreu de món, i la durada podrà ser entre 15 dies i 2 mesos (ampliable només en casos excepcionals i justificadament).

En trobareu informació detallada, així com els models normalitzats de sol·licitud a les pàgines web de l’AGAUR: http://gencat.net/agaur

Per a qualsevol aclariment podeu consultar la web del Servei de Relacions Internacionals de la UPC:

També podeu posar-vos en contacte amb l’Oficina de Mobilitat del PDI/PAS del Servei de Relacions Internacionals, telèfon 93 401 74 72 o email: mobilitat.pas@upc.edu.

El termini de presentació de sol·licituds a qualsevol dels registres públics de la UPC finalitzarà el 31 de març de 2009, un cop emplenades i enviades en suport electrònic a l'AGAUR.

AVIS IMPORTANT: A totes aquelles persones que vulguin presentar una sol.licitud per estades superiors al 15 dies i que tinguin previst presentar la seva sol.licitud a la convocatòria UPC d'enguany (prevista pel maig 09) se'ls valorarà positivament el fet que també la presentin en aquesta convocatòria de l'AGAUR.

La UPC i les altres universitats públiques catalanes treballaran en xarxa per ser un referent europeu

S'ha signat un conveni amb la Generalitat de Catalunya per desenvolupar l’administració electrònica als centres universitaris i agilitar tràmits, com ara el registre de documents, l’arxiu, la facturació o les votacions.

Ja tenim obertes les inscripcions del curs d'IOGA

Si esteu interessats passeu per la nostra oficina a fer la inscripció o bé ho podeu fer on-line a través de la pàgina WEB:

Començarem les classes just després de Carnaval, el dijous 26 de febrer, si teniu companys/es interessats aprofiteu per a animar-los.

Per Carnestoltes, tot s'hi val!T'animem a participar!

El Carnestoltes.....
De marcades arrels paganes, la festa és una evolució directa dels saturnals romans que celebraven la fi de l’hivern i el renaixement de la natura a la primavera.
El Carnaval significa, doncs, tres dies de divertiments públics, disbauxa i disfresses, de màscares, d’alegria, del color entre tanta quotidianitat i l’autoritat en un intent in extremis de gaudir dels sentits.

Visca el carnestoltes i visca el sentit de l’humor!

Busca una cosa senzilla però divertida, una cosa gran o petita, una màscara, una barret...i decora’t el cap! No ha de mancar el sentit de l’humor. Per carnestoltes tot s’hi val!
Quan ho hagis triat, et convidem del 16 al 19 de febrer   perquè passis per les oficines Univers on hem deixat una càmara i et farem una foto.

Els millors caps rebran un regal per riure!

“ENTREVISTA”

A càrrer de Mireia Rosich, directora del Museu Balaguer
Dia: dimecres, 18 de febrer de 2009

Lloc: Aula 21 de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú-UPC. Av. Víctor Balaguer, s/n. 08800 Vilanova i la Geltrú