núm. 440 - Setmana del 2 de juliol de 2018

El grup SARTI participa en el projecte europeu MELOA que té com a objectiu l'estudi dels corrents marins de superfície

El projecte MELOA, és un projecte que s’emmarca dins el programa H2020 de la Comunitat Europea i té com a objectiu desenvolupar una solució eficaç i de baix cost per supervisar les corrents marines de superfície i les seves característiques dinàmiques en qualsevol part del món.

Aquesta solució es basa en desenvolupar uns dispositius flotants, anomenats WAVY, que es puguin utilitzar en diferents ambients marítims, des de mar obert fins a zones costeres, ribes i zones d’esports aquàtics, ampliant i millorant els sistemes actuals d’observació i monitoratge de l’oceà.

Els atributs principals dels WAVY són:

• La mida petita que el fa molt fàcil de manipular
  • La flotabilitat optimitzada, reduint la seva vulnerabilitat a l’efecte del vent directe
  • El moviment pendular minimitzat, facilitant la detecció de la seva posició

Els dies 16 i 17 de juny es va realitzar la primera campanya real a Viana do Castelo, Portugal, aprofitant el transcurs del "Viana World Cup" de Windsurf i Kitesurf.
L'objectiu d'aquesta demostració era el conscienciament dels banyistes, esportistes i personal de socorrisme en quant als corrents d'arrossegament que es poden formar a les costes, involucrant-los en la realització del test, ja fos en el llançament de les boies, el seguiment a temps real de la seva posició, o la recollida de les mateixes. S'intentava formar als diferents agents a identificar com es formen els corrents, reconèixer-los i com sortir d'un d'ells de forma segura.

El grup SARTI va participar-hi, com a membre del consorci MELOA, per a poder identificar el moviment d'aquestes boies en un entorn real amb l'objectiu de seguir desenvolupant els sistemes d'aprofitament d'energia de les onades que aniran embarcats en la nova generació de "wavy drifters" que s'està desenvolupant en el projecte.

Principals novetats de la Normativa Acadèmica de l'EPSEVG del Curs 2018-19

Us informem que la Comissió Permanent de l’EPSEVG en la seva reunió del 28 de juny de 2018 ha aprovat la Normativa Acadèmica dels estudis de Grau i Màster de l’EPSEVG del Curs Acadèmic 2018-19, que podeu trobar a la web del centre en l'enllaç que es dóna en +info

Us comentem els aspectes més rellevants de les novetats que incorpora i que heu de tenir en compte, especialment en relació a les Guies Docents de les assignatures i el funcionament de la docència:

a) Avaluació:

• Definició de la distribució d’hores per cada crèdit ECTS de les assignatures
• Definició de la qualificació de NP d’acord amb la normativa UPC
• Les assignatures han de preveure una prova final de caràcter global
• Es concreten alguns terminis per publicació de resultats i revisions.
• L’avaluació curricular la realitzarà la Comissió de Coordinació Docent per totes les titulacions i fases.

b) Organització docent:

• S'ha definit l’idioma d’impartició de la docència en el MUESAI
• S'ha definit el protocol de seguretat per accés dels estudiants als laboratoris i el seu equipament.
• S'ha definit un protocol d'atenció als estudiants amb necessitats educatives específiques.

En el document adjunt podeu veure amb detall totes aquestes novetats.

Recordar també al PDI responsable de les assignatures que revisin i actualitzin les Guies Docents de les mateixes. Aquesta és una petició reiterada dels estudiants i que el Director de l'EPSEVG, Frederic Vilà, ho va dir en el seu informe en les Comissions Permanents dels dies 31-05-2018 i 28-06-2018. La data límit per a tenir posades al dia les Guies Docents és el divendres dia 6 de juliol de 2018.

Novetats Normativa Academica 18-19

La nova web de l'EPSEVG ja està operativa

Ja es troba en funcionament la nova web de l'EPSEVG des del 28 de juny de 2018.

Es vol agrair a tots el treball realitzat per a poder tenir la nova web de la nostra Escola ja disponible. El disseny està tenint unes excel·lents opinions i s'ha pogut millorar, actualitzar i endreçar la major part del contingut que hi havia a l'anterior web. Moltes felicitats!

Encara falta molt per fer, i es continuarà treballant de forma intensa durant els propers mesos per tal de:

• Millorar i ampliar el contingut
  • Renovar i actualitzar les fotografies
  • Tenir la web en català, castellà i anglès (multiidioma)
  • Millorar els missatges adreçats als visitants de la web per promocionar millor el Campus.
  • Realitzar vídeos de promoció i donar a conèixer testimonis (estudiants, etc).

La web és viva i cal anar-hi treballant a diari. Es demana a la comunitat que si veieu algun error o millora a realitzar us poseu en contacte amb:

Serveis TIC de l'EPSEVG o els Serveis de Comunicació i Promoció de l'EPSEVG (USIRE).

Esperem que es pugui anar avançant, tots plegats, en aquesta millora i en molts altres projectes que s'han de fer amb cooperació i treball en equip.

De part de la Direcció de l'EPSEVG, us volem donar les gràcies per tot el treball realitzat !

Documents científics en accés obert

CORE és un recol·lector mundial de documents científics en accés obert, que és gestionat per The Open University i JISC. Actualment conté els registres de 132,7 milions de documents recopilats de 3.650 repositoris i de milers de revistes d’arreu del món, amb la finalitat de posar-los a disposició del públic de forma lliure i sense restriccions.

1Findr és un motor de cerca que indexa noranta milions de documents publicats en revistes especialitzades i amb peer review, dels quals 27 milions estan en accés obert. Cobreix àrees de recerca com ciències aplicades, enginyeria i tecnologia, ciències del comportament, ciències de la salut, ciències naturals, ciències socials i arts i humanitats; i ha estat desenvolupat per l'empresa canadenca 1Science.