núm. 251 - Setmana del 16 de desembre del 2013

Disseny i la Geltrú/ 13

Dijous 19 desembre a les 13h i a la sala d'Actes, nova conferència de Disseny i la Geltrú. En aquesta ocasió, Xavier Majoral de l'empresa Stimulo ens parlarà de la seva visió sobre com ha de ser una agència de disseny industrial del segle XXI, la internacionalització, estratègies de producte i branding, entre d'altres. Ho farà amb la presentació 'De Barcelona a Guangzhou'.

Més informació a  www.epsevg.upc.edu/dissenyilageltrú13

L'acte de graduació en imatges

Podeu veure les fotos de l’acte de graduació que vam celebrar el passat 29 de novembre a l’Auditori Eduard Toldrà a  www.epsevg.upc.edu/actedegraduacio_fotos

OBSEA al CosmoCaixa

L’observatori submarí que SARTI  té instal·at a 4km de la costa vilanovina forma part de l'exposició 'Mediterrani: el nostre mar com mai l'havies vist' que es pot visitar al CosmoCaixa.

L’exposició vol donar a conèixer als ciutadans el mar Mediterrani des de diferents punts de vista, la comprensió científica, la riquesa de la biodiversitat, la cultura mediterrània i la investigació per la sostenibilitat.; tenint en compte que aquesta zona ha passat a ser una de les que conté uns nivells de contaminació i d’extinció d’espècies més elevat.

La recerca en l’àmbit marí també hi és present i és en aquesta secció on es pot trobar un interactiu dedicat a l’OBSEA, des d’on es pot conèixer què és un observatori submarí, accedir als diferents equips que formen part de la plataforma, conèixer algunes de les persones que treballen a l’Observatori i, capturar imatges de la càmera en directe.

L'exposició es va inaugurar el passat 10 de desembre i romandrà a Barcelona durant tot un any.

Mediterrani: el nostre mar com mai l'havies vist

Trans-Atlantic Project: sessió amb videoconferència

Els estudiants de Tècniques d'escriptura per a l'enginyeria, technical writing (TEEE) del departament de Projectes a l'Enginyeria l'EPSEVG i estudiants de Technical Writing de North Dakota State University  (NDSU, a Fargo) es trobaran per videoconferència en motiu de la sessió final de l’assignatura.

Es tracta del projecte Trans-Atlantic Project (TAP) que involucra professors i estudiants tant de comunicació tècnica com de traducció, de diferents àmbits de l’Enginyeria. L’objectiu és promoure el treball en equip i  en col·laboració en un projecte propi del món professional: la producció d'un document tècnic en anglès. Naturalment, es treballa de forma no presencial i conclou amb una videoconferència en directe que es durà a terme el dijous 19 de desembre.

Segueix amb la línia d’internacionalització de la nostra Escola donat que es tracta d’una experiència internacional per als nostres estudiants sense moure’s de casa.

Reconeixement de la ciutat al matemàtic Joan Gómez

El passat 11 de desembre la ciutat de Vilanova es va sumar al reconeixement de la tasca divulgadora duta a terme pel professor Joan Gómez i Urgellés. La recepció al Saló de Plens commemorava el premi Humbert Torres rebut pel professor matemàtic i atorgat Òmnium Cultura, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Inovació (FCRI) i la Fundació Pública Institut d’Estudis Ilerdencs de la Diputació de Lleida

A l''acte van assistir, entre d'altres,  l'alcaldessa de la ciutat, Neus Loveras, la regidora de Regidoria d'Educació, Ocupació, Tecnologies i Societat de la Informació, Ariadna Llorens i el Director de l'EPSEVG.

Més informació a www.epsevg.upc.edu/joan-gomez-rep-el-premi-humbert-torres-dedicat-a-la-recerca-en-divulgacio-cientifica

Nova Cap de Secció del dept. de Matemàtica Aplicada IV

Immaculada Massana Hugas
és la nova cap de Secció del departament de Matemàtica Aplicada IV, en sustitució d'Antoni Ras, recentment nomenat Vicerector d'Estudis i Planificació.

Ajuts, Subvencions i Premis de Recerca

A continuació podeu veure la relació de les últimes convocatòries publicades.

- Convocatoria de Ayudas a Proyectos de Investigación 2013-2014-Fundación HERGAR
- Convocatòria  SGR 2014- AGAUR

Trobareu els detalls de les convocatòries al web CTVG - Finançament

Bon Nadal

Us recordem que dijous 19 de desembre a les 13.30h celebrarem el Dinar de Nadal a SotsDirecció.
Aquest és l'últim butlletí de l'any 2013. Us esperem a tots al gener del 2014.

Us desitgem Bones Festes i Feliç 2014.